lørdag 21. juni 2014

Prosjekt "hjemmelaget"


Etterhvert som jeg har blitt eldre, har jeg begynt å sitte mer og mer pris på hjemmestrikkede og -sydde klær. Synes det er utrolig fint, samtidig som man kan lage akkurat det man ønsker i de fargene en liker aller best. Og klærne har litt historie og sjel.

Selv er jeg så heldig at jeg har en bestemor som er kjempe flink å strikke, og hun har laget mye fint til meg, mine brødre og Lucas. Så jeg har vært på loftet og lett fram alt av strikkeklær fra da vi var små. Det er også noe av det som er fint med strikkeklær, mange mønster går aldri av moten, så de kan brukes igjen og igjen.

Min mormor er kjempe flink og sy, og har blant annet sydd dåpskjolen som både jeg og Lucas har blitt døpt i.






For litt siden kjøpte jeg meg " Den store guttestrikkeboka", av Charlott Pettersen. Kjempe fin bok med mange fine oppskrifter og bilder. Og for nybegynnere som meg, er det supert at oppskriftene er veldig godt forklart, samtidig som det står mange andre gode strikketips i boken.

Ble akkurat ferdig med å strikke "Theogenseren" til Lucas. Slik ble resultatet:













2 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har, og koselig at du la igjen en liten kommentar på bloggen min! Kjekt at badet som vi bygger kan være til inspirasjon. Det ligger maaaaange timers planlegging bak dette rommet...

    Ønsker deg en finfin kveld videre :)

    Unn T.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, så koselig at du synes det :) Synes det er supert med litt inspirasjon når det gjelder bad, for det er egentlig det rommet som vi har minst klart for oss hvordan skal bli. Forstår veldig godt at dere har brukt lang tid på å planlegge det. Skal jo både være praktisk og fint, og så er det jo så mye å velge mellom! :)

      Ha en kjempefin kveld Unn T. :)

      Cassandra


      Slett