søndag 10. august 2014

Høstfølelse

Kjente jeg fikk skikkelig høstfølelse da det høljregnet og blåste ute i går. Kan ikke annet ennå glede meg til vi får vårt eget hus, så vi kan fyre i peisen, tenne lys og høre på været som herjer utenfor. Det koseligste som finnes er å sitte inne under pledd å høre regnet som trommer på vinduene. 




For meg er ovnen/ peisen som et møbel i seg selv. Hvit kakkelovn er det som har stått øverst på ønskelisten veldig lenge. Men vi har vel måtte innse at den mest sannsynlig vil bli litt for stor til å ha der vi hadde tenkt. Uten at vi må begynne å forandre på andre ting.  

Trodde aldri vi skulle finne noe som kunne måle seg med en kakkelovn, men.... Vi fant, vi fant! 


 Dette er en klebersteinsovn fra "Granit Kleber", fortsatt ikke like fin som en ekte kakkelovn, men det nærmeste en kan komme. Fordelen med denne er at den er mindre i diameter og veier bare en tredjedel. Siden den består av kleberstein, så holder den også bra på varmen, som kakkelovnen 



Så er det bare å ta tiden til hjelp, og krysse fingrene for at det står en sånn i huset vårt på nyåret! 











4 kommentarer:

  1. De ovnene der er bare helt nydelige! jeg oppdaget dem selvsagt ikke før like etter jeg hadde kjøpt ny vedovn her.
    typisk! ;-)

    Får håpe du får en slik i nye huset ditt :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Synes kakkelovn er fantastisk fint. Har gjort det så lenge jeg kan huske. Er veldig glad i klassisk stil, så da er kakkelovn liksom et "must" :)
      Ovn har vi satt opp som egen post i budsjettet, så om vi ikke faller for alt for mange andre fristelser, så satser jeg på at klebersteinsovnen får komme inn i huset til påske :)

      Slett
    2. Heldig du! Blir spennende å se.

      Du som kanskje er litt mer bevandret enn meg i blogspot verden. Hvordan lagrer/følger man blogger her? Vil gjerne titte innom deg flere ganger :)

      Slett
    3. Så gøy at du vil se mer på bloggen min Susie :)

      Er ikke så veldig erfaren i denne bloggverden endå, men fant en bruksanvisning som jeg tror kan være til hjelp;
      1.Logg på blogger.com.
      2.Klikk på Leseliste.
      3.Klikk på Legg til.
      4.Skriv inn nettadressen til bloggen du vil følge.
      5.Klikk på + Legg til for å legge til så mange blogger du vil.
      6.Avgjør om du vil følge hver blogg offentlig eller privat.
      7.Klikk på Følg.
      :)

      Slett