torsdag 11. september 2014

Valg av elektriske-punkter

I går hadde vi oss en pause i arbeid på tomten, men satte oss ned å begynte å se på de elektriske-punktene. Det er veldig mye som skal taes stilling til, og det er litt vanskelig når man bare har en plantegning å se på. Vi har heldigvis litt erfaring, siden vi var gjennom dette da leiligheten vår ble bygget. Håper vi har fått med oss det meste.


Vi har valgt å ikke ha spotter i stuen. Jeg er veldig glad i lamper, så jeg har valgt å vise dere de jeg liker aller best. Vi har lampen fra Tine K fra før av i beige, men den skal få plass i kjellerstuen.  

Tine K, Mille Moi, Bohus og Lene Bjerre








6 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg der, lamper isteden for spotter i stua er veldig fint! Fine lamper var det også, det kommer til å bli kjempe fint :)

    God kveld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :) Er så mye fint å velge i, så må begynne å se etter lamper allerede nå, skal jeg klare å bestemme meg ;)

      Ha en strålende helg! :)

      Slett
  2. For en spennende tid dere er inne i - og for en flott tomt dere bygger på! Det å velge elektriske punkter er veldig vanskelig, for det krever jo planlegging av møblering egentlig. Og så ender man med å ønske seg enda flere uansett tror jeg. Lykke til med valget!
    Kikket litt på de andre innleggene dine også; veldig fint kjøkken dere ser på! Jeg ville valgt grått.
    Ha en fin dag!
    klem fra Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, tror vi får det fint på tomten. Gleder meg alt til vi kan begynne utenfor huset :)

      Synes det er kjempe gøy at det begynner å skje litt, og at vi ikke bare sitter å planlegger noe som er laaangt fram i tid. Nå nærmer det seg virkelig! :D

      Det elektriske er veldig vanskelig, for en må liksom alt ha tenkt ut litt hvor man skal plassere møbler osv. og etterhvert som man har "bodd seg inn" så er det nok alltid noe som kunne vært gjort annerledes.

      Ha en strålende kveld Ingrid!

      Klem

      Slett
  3. Jeg har tittet litt på de andre innleggene dine, og det er virkelig en spennende tid dere går i møte nå. Det er gøy å bygge hus, men også utrolig mange valg man må ta som man virkelig ikke tenker over. F.eks. punkter til det elektriske. Vi har bare spotter på badene og gangen, og er veldig fornøyd med lamper.
    Men jeg er helt enig med deg - det er vanskelig da man må møblere huset inni hodet med grunnlag i kun plantegninger. Man vet jo aldri heeelt hvordan man vil ha det :P
    Lykke til videre!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk :)

      Vi har også valgt spotter på badene og i gangen, i tillegg har vi noen rundt kjøkkeninnredningen, men lampe over spisebordet på kjøkkenet. Er veldig mye fint å velge mellom, men tror jeg har en plan for de fleste rommene :)

      Vi har prøvd å velge litt fler stikkontakter denne gangen i forhold til forrige gang, slik at vi skal ha litt mulighet til å flytte på møblene. Forrige gang hadde vi sett helt for oss hvordan vi skulle møblere, men når alt kom til alt var det ikke plass til å ha det slik vi hadde tenkt. Det endte med at vi måtte ligge antenne-ledningen rundt hele stuen, så vi håper å unngå sånne ting denne gangen ;)

      Slett